torsdag 20 februari 2014

Årsta

Nu ska vi strax bege oss mot Annette. Blir troligtvis trevligt som vanligt.
Idag i hundgården kom det fantastiskt mycket fina hundar.
Vi träffade en liten tik från Irland som bara varit här i 2 månader och gjort otroligt mycket framsteg. Hon hade inte haft det så trevligt i sitt tidigare liv men visade tydligt att hon var lycklig idag. Enligt matte kunde hon vara lite skygg mot nya människor men det fick vi inte se något av idag. Hon gav oss lite pussar och hälsade glatt på oss. Underbart när det går så bra för hundar som varit med om något hemskt.
Sen kom stora stora Hedda. En hovawart på 2 år. Hon är störst vackrast och bestämmer mest enligt henne. Men vi älskar henne. Och hon älskar oss! ( eller godiset i fickan jag vet inte )

Atlas lilla labbepojken blev kär i en brun söt labbetjej! Hon blev ganska kär i honom också.
Lupi älskar dom små som kommer in, typ jack russel osv. Dom är i hennes storlek ;)

Tyra lilla minibullen kom också idag.
Tyvärr blev mina fingrar så jäkla kalla så jag övergav kameran i bilen och när de var som flest hundar orkade jag inte ens hämta den igen. Så tyvärr blev det bara bilder från första kvarten i hundgården.
Hoppas dom duger för er ändå.

Btw, skulle ni ta hem en hund från irland som verkligen behövde hjälp? Varför/varför inte? Kommentera gärna! :)

Här kommer bilderna!
Hedda, Atlas och Picasso hälsar fint

Atlas & Lupi

Picasso

Tammie

Hedda och Picasso

Atlas

Picasso och Atlas fick fart i benen

Crazy terroristen Lupi och hennes bomb ;)

Picasso snodde tydligen pinnen 

1 kommentar:

  1. Som sagt, jag har själv adopterat två blandisar från Ungern. De kom med pass, korrekta vaccinationer & chippning. De är alltså friska, så jag skulle säga ja - om det är samma för denna hunden. :)

    SvaraRadera